Simulacrum Tremendum
The filmmaker is fairly young, otherwise you could say this extremely long film is Khavn’s life's work. Because it is so long and the maker is Filipino, you might think he is following in the footsteps of Lav Diaz, but this is very different, more experimental, documentary-surrealistic cinema. A collection of images like Jonas Mekas also makes, although Manila is not New York.
Khavn started shooting this diary 22 years ago, and in the course of time he has made recordings with all sorts of cameras, from analogue video8 via mini-DV to iPhone. He does not present the recordings in chronological order, however.
Khavn is also a prize-winning poet: 36 poems have been incorporated into this flowing river of film, with at times wildly splashing words and rhythms. The soundtrack mainly consists of piano music played by the filmmaker himself. This thirteen-hour cinematographic and musical event marks programmer Gertjan Zuilhof's farewell to the festival.