Price of Love
A brisk story about a man, a woman and a taxi. Teddy (played by the musician Eskinder Tameru) has a criminal past and a mother who worked as a prostitute. Yet he still tries to improve himself. A friendly priest helps him to acquire a taxi, so that he can earn his living in an honest way. After he witnesses the abuse of a woman (she turns out to be a prostitute) Teddy decides to come to her defence. Of course there’s also a pimp somewhere in the background.
The earlier films by Hailay were popular so-called DVD films. The style of this film is fairly close to that of the popular cinema of Ethiopia, but this film, with the capital Addis Ababa as the set and actors without any background in commercial cinema, obviously aims to tell a more realistic and more social story. Ferweni Gebregergs, the filmmaker's half-sister, plays the role of the woman.