This work explores the unknown participation of Congolese intellectuals in the Situationist International movement, especially a young student called Joseph M'Belolo, who wrote a protest song in May 1968. Meessen came across the lyrics and reworked the song with M'Belolo and female musicians from Kinshasa and recorded it in the now neglected building of the legendary nightclub Un, Deux, Trois. The film builds up to a finale which amplifies and salutes the political rumblings of 1968.