On the Invention of the Wheel
Ultra-short, 16mm sequence of a bicycle wheel turning becomes a repeating machine thanks to the power of the loop. The much-lauded, experimental filmmaker Richard Tuohy provides a glimpse of the world defined by the mechanical art of film. On the Invention of the Wheel becomes a metaphor for the 'Homo mechanicus'.