Of Shadows
A touching portrait of a travelling theatre company in the northwest of China, where the age-old art of the shadow play is still kept alive in tiny improvised village theatres. However it isn’t easy: many young people are no longer interested in classic puppet theatre and prefer to go to the opera.
The documentary maker Yi Cui, who lives in Canada, followed the musicians and puppeteers during their preparations for the most important theatre and folklore festival of the year. This is the ideal spot to get seen by important theatres from China and abroad, where the rewards are much higher.