Norskov
Norskov (2015) is the latest entry in Nordic Noir - the dark Scandinavian take on the crime and thriller genres, with such successes as the Millenium trilogy or The Bridge. Norskov is a tough harbour town in northern Denmark and the birthplace of policeman Tom Noack (Borgen), who goes back to put some order on the streets. He has to face drug trafficking and, above all, his former lover and her son who is about to become a hockey star, his brother-in-law, the mayor of the town, and many secrets.
With the usual top-notch technical quality for Danish productions, the series is a complex portrayal of one small town - and the fact that its creator/writer Dunja Gry Jensen has a background in documentary makes it all the stronger. Think of Friday Night Lights for how sports can be rooted in one community and The Wire for the social impact of crime. With episodes directed by Louise Friedberg.