Noche de vino tinto
By Escuela de Barcelona standards, this is (for all its drinking) a rather sober, broodingly realist piece of cinema - no formal(ist) experiments, no shocks to the system, no outward provocations. Maybe because the unrest of the protagonists, their quiet anger, sense of being trapped and desire for change is subversive enough in a society that was all about keeping people in check and in place.