Live from UB
For decades Mongolia was isolated, ruled by a totalitarian Communist regime that kept a careful eye on all forms of artistic expression. Even so, Western pop music managed to reach the Mongolian youth - one of the preambles of change. 1990 saw the first free elections. Today Mongolia has a free-market economy that has already survived its first crisis.
Live from UB explores modern Mongolia through the music scene in Ulan Bator, the capital. The documentary gives an intriguing insight into a country that is rediscovering its own culture, history and identity. Various artists, from female pop singers to throat-singing grunge musicians, give their perspective on the country's problematic development since 1991. Mohanik, a rock band currently working on their second album, is the central focus. The band members talk about their youth, their dreams and their experiences as musicians. Just like Mongolia itself, they’re still looking for their own sound.