La novia
That this doesn’t end well is made clear by Paula Ortiz early on in her visually brilliant adaptation of Federico García Lorca’s play Blood Wedding. Even so, the path to the fateful ending remains just as engrossing as the forbidden love between the Bride and Leonardo. Ortiz has incorporated a good deal of García Lorca’s poetic language and songs. The film won no fewer than 12 nominations for the Goyas, the Spanish film awards.