La casa
A TV series, by its length, can explore the past and history of a country - think of Heimat or Mad Men. Diego Lerman (known for his films Tan de Repente, The Invisible Eye and Refugiado) uses the episodic format for an original experiment: telling the story of Argentina through a single house and its many inhabitants on the Delta del Tigre, from the beginning of the 20th century to… 2026.
Each of the thirteen episodes is a single plot, set in a different period and rooted in the politics and social context of its time. This also allows Lerman to experiment on different styles and genres: melodrama, film noir, black-and-white, etc. Think of a house with thirteen rooms, where each one is a mini-film with its own mood and mise en scène. Argentinian TV being pretty traditional in terms of series, La Casa (2015) is a bold oddity.