Kwassa Kwassa
The island of Mayotte, far away in the Indian Ocean, became the European Union’s new outermost border in 2014. Only 70 km further, on the poor neighbouring island of Anjouan, craftsmen are building a kwassa kwassa - 'an unstable boat'. This startling filmwork by SUPERFLEX is as political as it is cinematic and provides a fresh perspective on the refugee and migration issue.