Jacqueline (Argentine)
From her self-imposed exile in Argentina, Jacqueline Dumont waits - as an unwilling, Edward-Snowden-like heroine - for publicity of her discovery that the CIA wants to kill a minister in the Middle East. A documentary maker follows her on her mission. Filmed in a cinéma-vérité style, Bernardo Britto has created an ironic melodramatic portrait, richly larded with comic timing and detailed observations in the voice-over, spoken by the documentary maker.
Britto’s predilection for light-hearted narrative techniques was already visible in a short animation film, Yearbook and Places Where We Lived, but gets sharper in this live-action feature thanks to an impeding anti-climax. While paranoia and boredom start to torment Jacqueline when no news media take an interest in her revelations, the naive film crew starts to wonder whether she really has a story to tell or not.