He Hated Pigeons
Elias is tormented by memories of his deceased partner Sebastian. In an attempt to find peace of mind, he undertakes alone the journey they had planned to take together - to the south of Chile, the ‘end of the world’. On the way, he relives the last moments he spent with Sebastian. The people he meets on the way help him on a journey that takes him physically but above all mentally to a new starting point in his life. Elias, played by Pedro Fontaine, who is making his acting debut, travels through stunning landscapes in Patagonia, where time seems to have stood still. The original music for the film was recorded during a live performance by the composers and performers Justin Small and Ohad Benchetrit. Ingrid Veninger intends to have every screening of the film accompanied by live music, in order to underline the continual changeability of life.