Double-Take: Leader of the Syrian Revolution Commanding a Charge
Two similar paintings filmed in detail. The original depicts the French colonial overlord, the copy the Syrian resistance leader who fought the French. A fascinating story highlights the discrepancy concerning specific choices and questions about the colonial past and how we deal with it are brought sharply into focus.