Kenneth is serving a long-term prison sentence for a violent robbery he committed together with his younger brother Dave and his girlfriend at the time, Sylvie. When he comes out, he doesn’t realise how much life outside of prison has changed. Dave and Sylvie are trying to get their lives back on track together, with an honest job and a family life and without drugs or crime. As soon as he comes home, Kenneth tries to make a pass at Sylvie, but nobody dares tell him that he has lost Sylvie for good. The pent-up tension between the once close brothers mounts to a climax.
This tragic drama with thriller elements, written by Robin Pront and actor Jeroen Perceval, is reminiscent of the early, rough work of Nicolas Winding Refn. The grim atmosphere of the drab working-class districts around Antwerp is almost palpable, not in the least thanks to the soundtrack full of nervous hardcore music, the perfectly fitting styling and the consistently grey skies.