Danny Says
When Danny Fields was young, he thought nobody would ever want to be friends with him. Decades later, he looks back on a life filled with ‘smart people’, from Lou Reed, Nico and Iggy Pop to Alice Cooper. Danny Says - the title comes from a song by the Ramones - documents the (musical) life of a man born in 1939 as Daniel Henry Feinberg. We hear him sardonically comment on a home video of his own bar mitsva and on all the people he got to know after dropping out of Harvard Law School and embarking on a rebellious rock & roll life.
Fields was an editor at the trend-setting teen-fan magazine Datebook (and later 16 Magazine), a regular at Warhol’s Silver Factory, press agent of The Doors and manager of the Ramones. Danny Says is an homage, studded with archive footage, entertaining animations and underground and punk rock, to a man whose uncompromising taste exerted a lasting influence.