Congo Beat the Drum
In Tel Aviv, DJ and record collector Ariel shares his love for Jamaican reggae music with sound technician Uri. Ariel, also known by his stage name Kalbata, obsessively collects a subgenre called rub-a-dub: ‘the sound from the ghetto’. Ariel and Uri also make music together, preferably recording it analogue and playing on old synthesizers, like the Moog. In Jamaica they want to record the vocals for the instrumental tracks they record in Israel.
In Kingston, together with their musical hero Jah Thomas, they make a tour past the studios to look for the best guest vocalists - such as Puddy Roots, Ninjaman, Major Mackerel and Little John. They lap up Jamaican culture and feel like children in a candy store when they visit Randy's, the legendary studio and record store. And they relax in the wonderful countryside just outside Kingston, where the birds sing and where they delight in the clear water.