While waiting to get started on the production of his feature Liberxina 90 (1970), Carlos Duran shot this short (with very expressive support by several Escuela de Barcelona professors): a grimly colourful satire on modern society as such, and on its fascist Spanish variety in particular. Pop! goes the anarchist’s bomb.