An Inaccurate Distance
An attempt to grasp the relationship the translator Bertani has with distance. He worked as a farmer all his life, understands more than 100 languages, but never visited the countries of which he wrote. He speaks about the world and the frontiers of knowledge, we observe his home in detail: language as a true gateway to other worlds.