When Sadik left Baghdad, his nephew Ali handed him an envelope, asking him not to open it until he reached his home in the Netherlands. In it, a drawing of a little boat with the sentence: "I wish my letter takes me to you." The work is built around the letter and impressions of the world of childhood where Sadik grew up and Ali is now.