Aaaaaaaah!
Where would we be without civilisation? Steve Oram tries to provide an answer. In a London suburb he sketches a world where people have remained apes. A cosmos without progress, where etiquette never existed. In a documentary way, he portrays two factions led by their respective alpha males who fight for supremacy. The human apes mutter, groan and screech at each other, displaying their carnal lusts by perverse grimaces. This leads to hilarious and shameful moments. The film gradually turns into an ape satire mocking smart humanity. Without fine motor skills, we can for instance still repair a washing machine. And we can eat without cutlery, as is done in countless cultures. The observing approach serves as a way to catch the viewer off-guard. Just as we compare apes with humans, we compare people playing apes with people.