Titli
This realistic feature debut about a male criminal family has little to do with the ideal family as portrayed in Bollywood films. Kanu Behl, who worked until recently as a documentary maker, shows his protagonists’ will to survive on the seamy side of today’s Indian society and doesn’t romanticise their poverty. India is booming, as he shows, but not for everyone.
Titli and his two brothers make ends meet by stealing cars in Delhi. Titli secretly hopes to escape this crooked family business. But what kind of chance does a kid from the slums have without money or education? Titli sees his chance when, in dubious circumstances, he’s married off to a girl who wants help - and has a dowry.
Titli is a raw drama about a vicious circle of poverty, oppression, exploitation and violence. All the characters have difficulty doing the right thing; they don’t have a lot of choices in life.