Thursday resulted from the famous Danish CPH-Dox projects whereby two filmmakers (one European, one non-European) collaborate. Suwichakornpong and Kameric wrote visual dialogues from Asia and Europe, as it were. Here shown as a film, but also suitable as an installation.