Things of the Aimless Wanderer
The latest film by Kivu Ruhorahoza is exceptional for several reasons, and not just because it is an African production. For example, instead of approaching all the funds and charities he could to complete the financing, he decided to start shooting straight away with limited support from an adventurous English producer. In terms of content, Things of the Aimless Wanderer challenges more than one politically correct opinion - and this is probably no coincidence. The film’s style also surprises, as one of the few African films showing such artistic originality that the word ‘experimental’ applies. Here too, the young Rwandan director goes his own way.