The Day After
Adolfo Alix is fast becoming the most prolific filmmaker ever, but so far he had never made a short film. It was also the first time for older actress Nora Aunor. Painful loss is depicted in a classical style. A young author has committed suicide and an older woman peruses the manuscripts.