Speed Walking
Speed Walking has heartrending moments, but in general the tone is strikingly lively and down-to-earth. That is partly because of the apparently impassive face of the protagonist, Villads Bøye, as well as fine supporting roles by Borgen stars Sidse Babett Knudsen and Pilou Asbæk, and the wonderful art direction and soundtrack. The film also distinguishes itself with its cheerful, matter-of-fact approach to sex; the adolescents are perfectly free to investigate their preferences. They don’t take too much notice of their adult role models, because they really make a mess of things.