Sightings: Habitat
Ratté brings depth to the otherwise flat surface of the video screen by layering a series of moirés and checkerboards. She invites us to wander around in a mysterious modular structure. The viewer is positioned at the precipice of a burning horizon. The images are matched by an elegant score by Roger Tellier-Craig.