River of Exploding Durians
Edmund Yeo prepared thoroughly for his first film. He first made a series of short films, some of which were also seen in Rotterdam; he studied for a long time in Tokyo and became an erudite young filmmaker.
The secondary school pupils and their teacher are suddenly confronted with a threat to their surroundings and have to make a political choice. In an ambitious story with many dramatic twists, Yeo shows the disturbed order in his country.