Rib Gets in the Way
Memory, fantasy and the body have been central themes in Steve Reinke's work for a long time. In Rib Gets in the Way, Reinke takes the viewer on a journey through his universe in an associative film essay that deals with complex material humorously. Life philosophy, archiving, faith, AIDS, death and sex are dealt with, but also worms, nightlife, cells and hybrid art forms. Using light self-deprecation, Reinke makes brilliant connections between image and language. The film is a mix of found footage, abstract video animations and home videos.