natural history
Anyone who lets artist and filmmaker James Benning into a museum knows that it's not going to result in an action film. In his career that spans 40 years, this time Benning focuses his camera on the Natural History Museum in Vienna. With an eye for colour, lines and composition, he keeps filming a generally unseen spot or detail in the museum: a cellar corridor with piping and anonymous doors, the vast foyer, an office with a ticking clock, all kinds of stuffed animals - foxes, polar bears, butterflies and rows of beetles on pins. But also fish in formaldehyde, rocks and the occasional book.