Life Itself
What better way to open this year’s Critics' Choice programme than with an acclaimed film about the world’s most famous film critic? In a career spanning six decades, Roger Ebert shared his deep love for movies with a voice filled with intelligence and empathy. As a cinephile with deeply humanist values, Ebert believed that movies were not only a way to better understand the world, but to bring the world closer together in a passionate conversation about life. He pursued this mass conversation through his award-winning movie reviews and phenomenally popular television show; but a career-threatening illness profoundly changed his relationship with the movies and people in his life.