Le meraviglie
In recent years, director Alice Rohrwacher has proven to be one of the greatest talents in Italy. She wrote this dreamy story about a family living on a remote farm and keeping bees based on her experiences as a young German-Italian. Wolfgang, the crude father (Sam Louwyck), hopes that his eldest daughter Gelsomina will one day carry on the beekeeping business in the same small-scale way.
Their cheerful, chaotic life is put under pressure when the family is asked to take part in a competition to win a role in a TV commercial. Wolfgang doesn’t like the attention, but for the rest of the family this is a comical diversion from their dull country life. For the first time, young Gelsomina finds out that her desires are different from her father’s.