Landscape with Many Moons
Jaan Toomik, one of Estonia's outstanding modern artists, has already proved in his shorts that he is a master of aesthetic disquiet in textures - he certainly knows how to make the ordinary give you an itch just by looking at it. Here, life's skin is eczema-riddled; protagonists try not to scratch (i.e. pretend that everything's normal), but at some point something must give. Which doesn't mean things can't look beautiful: Landscape with Many Moons is visually stunning, seductive, a feast for the eye - but for the faint-stomached it might end in mental projectile vomiting. One of last year's most outstanding debuts!