In Waking Hours
In 1632, Dr Plempius from Amsterdam conceived an experiment into vision. One sets up a freshly deceased cow’s eye in a darkened room and the painting that emerges perfectly depicts all the objects in the outside world. Sarah Vanagt films her niece, historian Katrien Vanagt, meticulously following the master's instructions.