The documentary Don't Think I've Forgotten: Cambodia's Lost Rock and Roll is an history lesson on the music scene in Cambodia in the 1960s.
Inspired by Western musicians such as The Beatles and the Bee Gees, one great record after another was released by Cambodians. But this blossoming music scene was annihilated when the Khmer Rouge took power in April 1975. Because dictator Pol Pot didn’t like music, musicians were among the first to be killed. His dictatorship finally cost the lives of a quarter of the population of Vietnam.
Director Pirozzi took seven years getting to the bottom of this powerful music history lesson. In this documentary realised thanks to crowdfunding, he talks to people involved and has events re-enacted by actors. The final result is not only confrontational; thanks to the beautiful music, this documentary is also an homage to a forgotten crop of top musicians.