Becoming Anita Ekberg
Rappaport reconstructs how Anita Ekberg became an internationally famous sex goddess as a result of the careful cultivation of her image in successive movies. The filmmaker offers a further exploration of the texts and subtexts of commercial films, hinting at the subterranean and complicated ways that they affect us. See also The Vanity Tables of Douglas Sirk.