Transit of the Megaliths
A literal stop-motion animation, a road movie, a kinetic sculpture brought into collision with an interbellum English countryside surrealised by Paul Nash. Nicholas Brooks summons enigmatic beauty and science fiction from the most mundane of remnants, something so opaquely new it’s almost without origin.