Tonight and the People
'Hell is other people.' This famous quote from the play No Exit hangs like a storm cloud above Tonight and the People. Like this one-act play by Sartre, the film is set in a single location - a television studio, where some cowboys, activists, hippies, gangsters and teenagers are waiting for something big to happen: the Apocalypse.
Everything about the film is artificial: the dialogue, the claustrophobic setting, the stylistic nods to sitcoms and westerns, the world-weary approach to big themes. This represents an elaboration by director Neil Beloufa on his previous (multiple award-winning) short video films. Beloufa’s feature debut has more than a little in common with the visual arts, which at times has a disorienting effect.