An architect talks about the city he built. We travel through his virtual memory to a boundless, imaginary space. About a place's memory, about fictitious buildings and the continuation of the past in today's urban patterns. The architect's ideas do not take on a particular form, but that does not make them less appealing. Thing reveals an unreliable, yet beautiful reality.