The Quiet Roar
It isn't exactly the most reassuring environment in which to undergo a medical procedure. But terminally ill, depressed 60-something Marianne isn't looking for conventional medicine in a well-furnished bus in a car park. She is seeking enlightenment, and finds it - in the form of an LSD trip.
'If you're looking for food for thought, you will miss the very essence of the experience, which is not in the words but within yourself.' This is the assignment Marianne is given by her mentor Eva before the trip begins, although director Henrik Hellström also addresses this comment to the viewer.
Marianne looks back at her 25-year-old self - when she was still with the husband she left and the child she no longer speaks to. Looking back across time, to a holiday in a stunningly beautiful Norwegian landscape, idyllic and yet desolate, Marianne talks to her younger self and her husband and considers the end of their relationship.