The Dark Galleries
This perfect blend of cinema and painting was commissioned to supplement a book study. Provost elegantly exploits the rules of editing to create an imaginary museum visit. He guides us through living rooms and picture galleries of 1940s and 1950s noir crime thrillers, gothic melodramas and ghost stories. Also see in Spectrum Shorts The Painters in compilation programme Plastic People and Butterfly of Love in compilation programme Survival Strategies.