The Amazing Catfish
Director Claudia Sainte-Luce and her lead actors have received one award after the other since The Amazing Catfish premiered at the Locarno Film Festival in 2013.
This debut film tells a heart-breaking story with a light touch about young introverted Claudia, who after a short stay in hospital is adopted very naturally into the unruly household of her hospital roommate Martha. What starts off as a playful, modest friendship within Martha's hippie family and among her fast-talking daughters quickly becomes a precarious pact in which Claudia doesn´t want to lose her adopted family, and Martha and her daughters equally can´t live without Claudia.
It is no coincidence that the main character has the same first name as the filmmaker; this nimble film is also a very personal one. Director Sainte-Luce (1982) packages her serious subject in a dynamic, feminine drama that once again shows you don't need blood ties to be family.