Story of My Death
The encounter between two legendary European cultural icons - Casanova and Count Dracula - is a confrontation between 18th-century Rationalism and 19th-century Romanticism, between unbridled intellectual hedonism and the dark attractiveness of bloodthirstiness; it is a clash between control and surrender, between profanity and holiness. In Albert Serra’s eccentric costume drama with a cast of non-professional actors, we see Casanova take on a new servant in Switzerland and leave for a primitive idyllic village ‘south of the Carpathians'.