Starred Up
'Starred Up' is the controversial British measure of transferring extreme delinquents to adult prisons before they turn 21. 19-year-old Eric (Jack O'Connell) is one such youth. He ends up in the same prison as his father Neville. A volunteer therapist invites Eric to attend a self-help group and he gradually regains hope for the future.
Starred Up focuses on a father and son's dysfunctional relationship and their eventual reconciliation. With an emotionally compelling script, top-draw performances from the actors and sure-footed direction, Mackenzie gives a whole new dimension to the prison drama. This has already resulted in worldwide success.