Sitzfleisch
Lisa and her brother Lukas set off on an adventure with their grandparents, driving from Austria to the North Cape. Lisa records the whole trip, from squabbling over which brochures to take along, to the ferry crossing, and their arrival at the - somewhat disappointing - tourist attraction.
This documentary is not only the record of a long journey, with the inevitable repetition and monotony; the trip is also a metaphor for the grandparents´ marriage, in which politeness has become irrelevant and habits deeply ingrained. The camera records - at times to the visible embarrassment and irritation of the protagonists - the dynamics between two people who have naturally become deeply attached to one another.
The gulf between the generations is also apparent. The grandchildren simply can't understand how they can stay together for so long like this, and have no concept of the invisible bond that has grown between their grandma and grandpa, forged by time.