September
Ana is a thirty-something single whose life is dominated by the companionship and welfare of her border collie Manu. They live a satisfied existence in Ana’s small apartment. Until Manu suddenly dies.
Desperate and grieving, Ana looks longingly at the life of a family on the other side of the street. She makes contact with Sophia, housewife and mother of two children, hoping she will allow her to bury Manu in her garden. This is the start of a fragile bond between Ana and the family. She tries to involve them in her grief and seems to want to become a member of the family. Cautiously at first, then ever more obsessively.
Penny Panayotopoulou tells this story of deep loneliness and the desire for togetherness tenderly, organically and with great compassion. The Greek director paints a portrait of her protagonist without a word too much, and without melodramatic elements; not every drama has to be shown to make it palpable.