Secretly Greatly
Three North Korean spies are in a South Korean village on a secret mission. Won Ryu-han, a well-trained hitman, has to pretend to be the village idiot, while his colleagues pretend to be a trainee musician and student. They wait patiently for orders from Pyongyang.
The longer their stay lasts, the stronger their bonds with the villagers become. Then, after a regime change in Pyongyang, the mission is ended. The order is: commit suicide or kill each other, because all traces have to be erased. But are the men willing to die for their country?
This is where the film changes into a real action film, in which the difference between good and evil, in other words South and North, is fought out on a knife edge. A box-office hit in South Korea, partly due to the popular actors and the fans of the 'webtoon' on which the film is based. With this film, Jang Cheol-Soo offers an interesting perspective on the shaky balance between North and South Korea.