Por las plumas
'Maje!' means something like 'Dude, what the...?!' A typical Costa Rican cry often heard in Neto Villalobos’ debut film. After buying a fighting cock called Rocky, bored security guard Chalo gets mixed up in absurd but also awkward situations.
The cock's crowing is not appreciated at home, but even at a deserted industrial terrain problems arise. Cock fighting is an illegal but extremely popular pastime amongst Costa Rica's working class, and Chalo and his constant companion Rocky make new friends and allies all over.
With deadpan humour, All About the Feathers moves at a cracking pace as Chalo’s monotonous life grows increasingly colourful. A graduate of the Rotterdam Lab, Villalobos was able to make his film thanks in part to crowd-funding. The cast consists of celebrated local musicians alongside professional and amateur actors. Comradeship and cock fighting, without a single drop of animal blood being spilt!