Phire
Phire, an installation by artist duo eteam, is a digital campfire. As a typical survival element, Phire offers a communal open-air experience tailored to our modern way of life. Here, the physical event is partly replaced by a technological variant.
We sit around the campfire, staring into the flames and wondering what has actually changed over the course of human development and civilisation. At the same time, fire and warmth are essential sources of energy for ourselves and our equipment. This installation asks the question: what impact does the power source have on the atmosphere?