Ornament und Verbrechen
A 1908 essay by Adolf Loos is here read by the incomparable Carola Regnier and set to virtual photographs of 18th-century marble inlays at St. John's Cathedrale in Valletta, Malta. Originally an addendum to Loos Ornamental, Ornament and Crime works splendidly as an ironic standalone piece.